DemonGames

Stray

Vertical Slice

In de 2de periode van leerjaar 2 heb ik samen met een team van 3 developers en 3 artists een al bestaand spel nagemaakt.

We mochten zelf kiezen welk spel we gingen namaken uit een lijst van spellen gekozen door de docenten. Wij kozen uiteindelijk voor Stray

Jumping

Tijdens het project heb ik een mede developer geholpen om een manier te vinden voor de player om te springen van 1 plek naar een specifieke volgende plek. 

Mijn idee was om de player via waypoints in een vloeiende boog van begin tot het einde van de jump te leiden.

Zurk

Mijn taak was om de enemies voor dit level te maken. In het spel zijn er enemies genaamd de Zurk, kleine snelle wezentjes die zich aan de player hechten en damage doen.

Mij is het niet gelukt om ze aan de player te laten hechten of damage te doen, maar ze weten wel waar de player is en hoe naar de player toe te gaan door middel van pathfinding

Zurk AI

Voor de Zurk heb ik mijn eerste stapjes in Game AI programming gemaakt, door gebruik te maken van de Unity pathfinding agents.

Ik vond het een heel leuk project en vond het ook leuk om op verschillende manieren te bedenken om de enemies wat dreigender eruit te laten zien.

Hiernaast staat de best simpele code voor de movement speed vooral. Aangezien de movement zelf werd gecontroleerd door de NavMesh van unity zelf.