Tower Defense
Tower-defense game
In de eerste periode van leerjaar 2 moesten we een tower-defense game maken. Deze game moest een aantal vaste componenten bevatten en een aantal zelfbedachte onderdelen. Mijn zelfbedachte onderdeel was grotendeels de Damage typing. Hierdoor werd het spel wat interessanter en uitdagender, doordat je het niet kan winnen door maar 1 soort turret neer te zetten, maar moet nadenken welke turret werkt tegen welke enemy.
Damage Types
 
															In mijn game heb ik als main feature verschillende damage types gecreëerd. Ik wilde dat de enemies wat moeilijker dood te krijgen zijn en dan niet door middel van meer health, maar meer moeite om die health die ze hebben te kunnen beschadigen.
Turret placement
Ik wilde een manier om de turrets te plaatsen die vergelijkbaar is met die van kingdom rush. Ik heb gebruik gemaakt van een lokale UI de spawned op het moment dat je op de turret base klikt.
Daarna klik je op de gewenste turret soort die je wil plaatsen en mits je genoeg geld hebt, spawned de gewenste turret op de turret base.
